11 maj 2010

Våren är här och alla blomstebönorna frodas på balkongen

Hallå, Bloggen!
Nu tror jag att våren med värmen är kommen på riktigt! Äntligen är det värme i luften o solen visar sig från sin härligaste sida. Sådde en massa frön för ett par veckor sedan och dessa har redan kommit upp, skolats om och flyttat ut på balkongen. Sådde Blomsterböna, Sockerärt, Luktärt och lite annat smått för att få rama in balkongen med klättrande grönska. Blomsterbönor är att rekommendera för den som vill ha en klättrare som är frodig och snabbväxande! Att bönorna sen är supersnygga, blanka, svarta med rosa stänk, är ett plus. Dock är bönorna giftiga och bör ej käkas, iaf inte råa. Men att använda bönorna torkade som dekoration är ett hett tips. Jag ser fram emot att få skörda en hel massa här framöver som kommer att pryda sin plats i nån härlig glasburk i köket. Jag håller på att gå i bitar av längtan ut till vita torpet. Har dock massor att göra och har därför ingen tid över för att resa ner. Dock är det snart dags för mig att flytta in på torpet för sommaren! Velar hit och dit om jag skall vänta till skolavslutningen innan jag drar ner med pick och pack, ungar o djur eller om jag ska smita ner helt själv för att få lugn och ro att skriva på boken..... Ja, vi får se vad jag bestämmer mig för. Nu skall jag njuta av en kopp varmt the på min lilla balkong-oas! Ikväll är det spelning med artisten Brita Kristina på Scharinska. Kan inte låta bli att gå då vi bor granne med detta anrika etablissemang och Kicki är en av mina godaste vänner och en superduktig artist! Har ni tomt i kalender och befinner er i Umeå får ni bara inte missa en av de bästa spelningarna i vår!!

See Ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar