25 oktober 2010

Nya fynd och hög luft

Hej, Bloggen!
Åh, vad härligt det var med en helg på Torpet! Luften var krispig och kall, ingen snö, fullmåne som lyste upp nattens mörker...... Ja, det var underbart vilsamt! Hittade ju det där antika fyndet också hos min favvo-antikhandlare, Daniel. En stor och mkt välhållen Amerikakoffert med klisterlappar från Sverige-Amerika-linjen och inuti finns plast för hängande kläder och sex stycken lådor, alla klädda i organza(ingen bild ännu). Den är helt ljuvlig, supertung och otymplig och den kommer att passa jättefint på kontoret som dokumentskåp =). Hittade också två vackra lampor och lite annat smått och gott. Vi åkte ju också och hämtade lilla bebisen skorpan i Sundsvall. Hon är galet mysig och jag hoppas och tror att hon kommer att trivas hemma hos oss med lillsyrran och Harry. I Umeå ligger snön vit på mark och tak. Lite tidigt kan jag tycka. Är halkigt och besvärligt att ta sig fram vilket påverkar min redan usla och ömmande kropp negativt, men jag biter ihop och stretar på! Nu är det dags för jobb,jobb och jobb. Har en lunchföreläsning för organisationen Magma imorgon, mer jobb som väntar nästa vecka och förhoppningsvis lite jobb söderöver om två veckor.
See Ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar