31 oktober 2010

Nya familjemedlemmen och det nya kontoret



Kakan och Smulan!

Här kommer ett par bilder på den nya familjemedlemmen, Skorpan, också kallad Smulan =) där hon myser med syrran. Just nu är vi rätt oroliga för lilla Kakan. Hon ligger just nu och darrar, dreglar och blinkar med sina små pepparkorns-ögon. Vi tror att hon rent av mår illa då hon tjuvdrack ur vattenpölarna under kvällspromenaden. Jag hoppas verkligen att det ska ge med sig snart så vi slipper fler akuta veterinärbesök i år. Har grejat iordning mitt "nya" kontor i det lilla extrarummet på övervåningen. Nu har jag bättre plats att jobba och får dessutom se solen och duvorna som flyger högt över taken i Umeå stad. Kontoret får tillsvidare också fungera som extrarum då det behövs.
Dags att titta till lilla Kakan igen för att besluta om det är läge med veterinär ändå.
See Ya!

2 kommentarer:

  1. Lyckans ost - nya familjemedlemmar och en ny arbetsplats med härligt stort fönster. Vad har du för utsikt? Älven? Gamla Tegs-bron? Gula villan? Gamliavallen? Esplanaden? Jag har faktiskt bott i Umeå en gång för länge sedan och stortrivdes där. Så jag återkommer för att läsa mer "umeå-nytt".

    SvaraRadera
  2. Jag har kontoret i korsningen kungsgatan-Ö.kyrkogatan så jag ser Stadskyrkan och kyrkbron, Mimerskolan och Vänortsparken från mitt fönster. Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera