03 juni 2010

1,4 kilo bus....

Ja, här i soffan ligger 1,4 kilo bus och vilar sig för att få ork att terrorisera matte, hund- och kattkompisen igen. Här har varit full fart sedan kl. 05.00 och matte börjar känna sig lite matt. Regnet har trummat på fönstren under morgonen men nu kikar en värmande sol visst fram. Har hittat ett jättefint golv till stugan på nätet. Tänkte mig först ett vitt högblankt golv, men vill ha ett slitstarkt golv som inte kostar en förmögenhet och denna beskrivning passar inte på de vita högblanka golv jag funnit. Istället blir det ett laminatgolv som ser ut att vara gjort av gamla franska vinlådor, lite grånat trä med suddig text här och var. Skulle inte sätta ett sådant golv i lägenheten i stan, men i torpet funkar det med den lantliga inredningen i övrigt. Åh, vad jag längtar ut dit! Allt är så mycket enklare där ute, lättare att hinna ut med Kakan på morgonen innan det hunnit bli en pöl på golvet, lättare att bara gå ut barfota och i slitna jobbarshorts med rufsigt hår, ja allt känns lättare o mer fritt på vita torpet!
Vi åker ut efter skolavslutningen 11 juni och då stannar förmodligen jag, hundarna, katten, marsvinen och kidsen där för sommaren!
Ja, ganska mysigt ser det ändå ut där di små vovvarna ligger o trynar!





See Ya!

2 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Hittade din superfina blogg av en slump då jag letade efter golv till en kompis.
    Får jag fråga vart du hittat detta otroligt fina golv? Skulle passa så bra hos henne, vi har hittat ett på Bauhaus men det var lite för mycket text på, detta är så mycket finare!

    Ha det gott!
    Mvh
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Golvet kommer från www.bjoorngolv.se! Är verkligen superfint och bra pris också!

    SvaraRadera